Існує щось рідкісніше, тонше, більш дивовижне, ніж обдарованість. Це здатність визнавати обдарованість інших. Е. Хаббард

вівторок, 21 серпня 2012 р.

Німецько-український дитячий аерокосмічний університет

Проект започатковано Малою академією наук України та Баварським центром обдарованості, за участі Першого космонавта України Л.Каденюка та німецького астронавта, проф. У.Вальтера у взаємодії з Німецьким аерокосмічним центром за організаційно-фінансової підтримки ВБО "Всеукраїнський благодійний фонд підтримки обдарованих дітей України".


                   Мета проекту:

- підтримати зацікавленість школярів обох країн до науково-дослідницької діяльності в природничих науках (MINT);
- запропонувати учням двох країн інтелектуальні та соціальні виклики;
- розвинути здібності учнів завдяки новому підходу в навчанні (лінгвістична та соціо-культурна компетенція);
- дати можливість учням двох країн спільно працювати в міжнародних наукових проектах під керівництвом висококваліфікованих педагогів і методистів Німеччини та України;
- сформувати передумови для подальшого співробітництва майбутніх молодих нвуковців двох країн у науково-творчій сфері діяльності;
- створити передумови для початку активного співробітництва двох країн у галузі підтримки одарованих дітей.

І ЕТАП НІМЕЦЬКО-УКРАЇНСЬКОГО ДИТЯЧОГО УНІВЕРСИТЕТУ
НАУКОВО-ОСВІТНІЙ ПРОЕКТ "СВІТ ВІДКРИТТІВ"

Даний захід відбувся 6-10 лютого 2012 р. при тісній взаємодії НЦ "Мала академія наук України" та Інституту обдарованої дитини АПН України з Німецьким аерокосмічним центром та коледжем ім.Кершенштайнера на базі Німецького національного музею природничих наук і техніки в м.Мюнхені.

Учасниками проекту від української сторони, були учні - члени Малої академії наук України з різних регіонів України, які володіють німецькою мовою.

Наставником молоді протягом проекту був Перший космонавт України Л. К. Каденюк. Учасники проекту взяли участь в експериментах з використанням нанотехнологій, експерименті «Рідкий азот», експерименті на світлових та електронних мікроскопах, експериментах у шкільній лабораторії Німецького аерокосмічного центру з дистанційного зондування Землі та програмування штучних інтелектуальних систем та механізмів з метою дистанційного дослідження космічних обєктів.

Також учасники проекту відвідали Національний центр управління супутниками, Німецький національний музей природничих наук і техніки, Центр нових технологій, Музей транспорту, ознайомились з історією та культурою стародавнього німецького міста.


ІІ ЕТАП НІМЕЦЬКО-УКРАЇНСЬКОГО ДИТЯЧОГО
АЕРОКОСМІЧНОГО УНІВЕРСИТЕТУ – НАУКОВО-ДОСЛІДНИЦЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ

Учасниками ІІ етапу від української сторонни стали учнічлени МАН, переможці ІІ та ІІІ етапів Всеукраїнських конкурсів-захистів науково-дослідницьких робіт МАН з фізики, астрономії, хімії, біології, робототехніки та інших природничих дисциплін. Від німецької сторони учасниками ІІ етапу університету стали учні німецьких гімназій для обдарованих дітей з поглибленим вивченням математичних та природничих наук.

Перша сесія

Першу сесію Німецько-українського дитячого аерокосмічного університету було проведено з 16 по 22 квітня 2012 р. в м. Оберпфаффенхофен (Німеччина).

Діяльність університету урочисто відкрили та провели вступну лекцію німецький астронавт, проф. У. Вальтер та президент Малої академії наук України С. Довгий.

Юні дослідники в рамках діяльності університету провели науково-дослідницькі експерименти, лабораторні випробування та практичні роботи на базі інституту авіації та космонавтики Мюнхенського технічного університету і Шкільної лабораторії Німецького аерокосмічного центру.

Друга сесія

Друга сесія Німецько-українського дитячого аерокосмічного університету. Вересень 2012 р., м. Київ, м. Дніпропетровськ (Україна).

Учні – учасники університету – прослухають курс лекцій відомих українських професорів – викладачів провідних університетів України, візьмуть участь у лабораторних та практичних роботах на найкращих науково-дослідницьких майданчиках НТУ «КПІ», КНУ ім. Т. Шевченка та Національного аерокосмічного дитячого центру, м. Дніпропетровськ; відвідають з оглядовою екскурсією гордість радянського ракетобудування – ДП «Виробниче об’єднання “Південний машинобудівний завод ім. О. Макарова”». Також вони ознайомляться з культурою, традиціями та історією стародавньої Слов’янської Землі.
           
Здобутками діяльності німецько-українського дитячого аерокосмічного університету є:

створення постійного науково-освітнього проекту для популяризації експериментально-дослідницької діяльності серед учнівської молоді двох країн;
в провадження в роботу з підтримки та розвитку обдарованих дітей найкращих методичних напрацювань висококваліфікованих педагогів Німеччини та України;
створення підґрунтя для формування спільноти молодих вчених і визначення пріоритетних напрямів їх наукових інтере сів у майбутній спільній діяльності.

3 коментарі:

  1. Я був учасником II етапу.
    Все мені дуже сподобалося!
    Хотілось би, щоб таких заходів було більше!
    Все одно, дякую Фонду за те, що сталось!

    ВідповістиВидалити
  2. Христина Франчук14 грудня 2012 р. о 16:25

    Я була учасником І етапу німецько - українського дитячого університету(в межах науково - освітнього проекту «Міжнародний дитячий університет»), який відбувався з 6 по 10 лютого 2012 р. в місті Мюнхен.
    Я дуже вдячна МАН та Всеукраїнській благодійній організації «Благодійний фонд підтримки обдарованих дітей України» за наданий мені шанс взяти участь у цьому проекті, відвідати Німеччину і саме місто Мюнхен. Як нам повідомили перед відльотом, саме наша група стала тими першими «ластівками» з України, які повинні були якнайкраще представити нашу державу та обдаровану молодь. У нашої групи була висока місія – налагодження партнерських стосунків з німецькими науково-дослідними установами з метою створення в Києві німецько-українського аерокосмічного університету. Великим сюрпризом було те, що нас супроводжував Герой України, перший космонавт незалежної України - Леонід Каденюк.
    Приїхавши в Мюнхен нас поселили в гуртожиток при Німецькому музеї. Саме відчуття того, що ти знаходишся в найбільшому технічному музеї світу було захоплюючим. Програма була настільки добре влаштована, що пізнавальна інформація та практика німецької мови поєднувалися з відпочинком для того, щоб набратися сил на нові звершення. Після невеличного перепочинку ми вирушили на оглядову екскурсію по музею, що свідчило про те, що наше перебування у Мюнхені буде багатим на нові враження та плідну роботу. Німецький музей настільки великий, що ми, на жаль, не встигли відвідати всі відділи, проте кожен мав змогу побувати саме там, де він хотів.
    Також ми мали змогу побувати у всесвітньовідомому музеї BMW, транспортному відділі Німецького музею.
    Крім відвідування відділів і прослуховування лекцій у музеях, у нас була ще й цікава культурно-пізнавальна програма: прогулянки Мюнхеном, спілкування з друзями, покупки пам’ятних сувенірів в крамничках…
    Я впевнена, що кожному запам’ятається поїздка в Мюнхен на все життя. Пережити культурний шок, знайти багато однодумців і друзів на все життя. Я думаю кожен тільки мріє про таке. Після таких чудових чотирьох днів нас повезли в аерокосмічний цент, де нам роздали їжу для космонавтів, сувеніри. Потім нас розділили на 3 групи, кожна з яких побувала на цікавому і пізнавальному досліді. Хтось вчився керувати роботами, хтось створював їх, а наша група вивчала нашу атмосферу і явища, які в ній відбуваються у шкільній лабораторії Німецького аерокосмічного центру з дистанційного зондування Землі. Це ще більше закріпило наше неймовірне враження від поїздки.
    Попри все це ми ,все ж таки, відчули себе частинкою Німеччини: побували в баварському ресторані, спробували німецьких сосисок і фірмового штруделя.
    Ще раз дякую за незабутній досвід і чудові враження.

    ВідповістиВидалити
  3. Я теж була учасником І етапу німецько - українського дитячого університету(в межах науково - освітнього проекту «Міжнародний дитячий університет»), який відбувався з 6 по 10 лютого 2012 р. в місті Мюнхен.

    Хочу подякувати Вам за цю незабутню подпрож до Німецького музею у місто Мюнхен! Я багато разів читала про ньго, дивилася різноманітні відео-ролики - в усіх джерелах про місто Мюнхен були лише позитивні відгуки. У правдивості цієї інформації я переконалась самостійно, під час нашої подорожі. Місто Мюнхен вразило мене своєю красою, вишуканістю і, насамперед, архітектурою! Не можна сказати, що воно було однотипним, будинки споруджені у різних стилях, надають йому вражаючої різноманітності! Я із задоволенням відвідаю це місто ще, можливо, і не 1 раз!
    Щодо Німецького музею, то я ніколи не думала, що відвідувати музеї може бути так цікаво! Враження отримані від щоденних екскурсій залишаться в мене на довго! Думаю, що для того, щоб оглянути цей музей, який складається з 51 відділу, і цілого місяця буде замало, бо чимала кількість демонстрацій, які проходять у багатьох відділах щоденно, варті того, щоб подивитись кожну! Вони не тільки цікаві, а й пізнавальні! Взявши, наприклад, ті демонстрації, які ми встигли подивитись, я дізналась багато чого нового про нано-технології, мікроскопи, скло і рідкий азот. У мене не вистачить слів виразити мої емоції, бо все було дійсно цікавим!
    Також незабутньою була подорож до аерокосмічного центру, в якому ми зустрілися з одразу 2-ма астронавтами і провели цікаві досліди по групам. Наприклад, моя група керувала демонстративними марсоходами! Це була вражаюче!

    Хочу подякувати Всім супроводжуючим, за їхню доброту і терпіння!) Сподіваюсь, ми з Вами ще не раз зустрінемось!

    З повагою, Покидько Альона

    ВідповістиВидалити